În cadrul MECEFF-ului au fost organizate la Mediaş, două simpozioane deosebit de interesante despre filmul german:
– ,,Manifestul de la Oberhausen si filmul german al anilor 70″
– ,,Cinematograful german şi televiziunea publică”
Cel de-al doilea simpozion organizat joi, 27 iunie, de la orele 10.00, la Centrul de Documentare şi Informare Romgaz a fost susţinut de Regina Ziegler, invitată de onoare la acest festival, alături de regizorul Radu Gabrea şi producătorul prof. Wolfgang Hantke.
Regina Ziegler este laureată în 2004 cu premiul omagial „Berlinale Camera”, acordat anual în cadrul Festivalului Internațional de Film de la Berlin și, în 2012, cu prestigiosul „Prix Europa Lifetime Achievement Award” pentru contribuția deosebită în producția de televiziune, radio și online.
Regina Ziegler a prezentat la MECEFF câteva dintre filmele realizate în Germania de unul dintre colaboratorii săi permanenți, regizorul Wolf Gremm (Fabian, Kamikaze 1989, Rainer Werner Fassbinder: Letzte Arbeiten),Korczak, filmul lui Andrzej Wajda pe un scenariu de Agnieszka Holland, filmul de televiziune Mutter muss weg(2012) în regia lui Edward Berger și thrillerul erotic Solo für Klarinette regizat de Nico Hofmann în 1998.
Tot în cadrul MECEFF au fost difuzate serialul TV Weissensee, laureat în 2011 cu premiul pentru Cel mai bun serial TV de către Academia Germană de Televiziune și omnibusul Erotic Tales, ale cărui scurtmetraje au drept autori pe câțiva dintre cei mai sonori regizori ai cinema-ului mondial: Bob Rafelson, Melvin van Peebles, Susan Seidelman, Ken Russell, Mika Kaurismäki sau Hal Hartley.
Simpozionul a debutat cu filmul aniversar: 40 de ani de activitate în cinematografie şi televiziune a Reginei Ziegler. Producţiile Firme Zielger Film au rulat în toată lumea şi au fost împărtăşite invitaţilor, respectiv publicului medieşean.
În urma discuţiilor, auditoriul a aflat că în Germania sunt în mare vogă, filmele poliţiste şi 31 % din filmele germane sunt difuzate în cinematografe.
,,Filmul este apropiat publicului şi un exemplu l-a constituit filmul cel care a prezentat activitatea filosoafei Hannah Arendt. Pelicula ne prezintă curajul şi determinarea Hannei Arendt, care a schimbat lumea cu ideile ei. Forţa filmului atrage publicul’‘, spune Regina Ziegler.
S-a vorbit mult despre cifre, proiecte, finanţări, educarea publicului şi promovare.
Deşi în Germania sunt emisiuni mai puţine despre filme, popularizarea acestora este realizată în mediul online şi datorită revistelor de specilitate.
Pentru a atrage publicul către cea de a şaptea artă, Regina Ziegler dezvăluie: ,, Firma Ziegler a gândit programe de fidelizare pentru a atrage publicul, acestea fiind: abonamente la film, plăteşti 10 intrări şi mergi la 2 vizionări gratuit, abonamentele de familie. Avem zilnic reclamă la TV, iar actorii, regizorii sunt invitaţi la emisiuni şi diverse interviuri. Cinematograful Ziegler este mic, avem doar două ecrane şi nu există popcorn, cinematograful nostru fiind unul de artă. Cred că astfel de cinematografe trebuie realizate în România, iar posturile TV să relateze despre ultimele producţii şi să trezească interesul pentru cinematograf.”
În România există Programul Orange Film, Cinematograful Mediensis făcând parte din acest program. În fiecare miercuri trimiţi un sms şi poţi câştiga 2 bilete la film, plătind doar unul.
Publicul a fost întrebat de producătorul prof. Wolfgang Hantke ,,dacă în mediul rural din România ajung filmele şi cum este educat acel public”.
Am profitat de această oportunitate pentru a vorbi despre Programul naţional Biblionet, despre Fundaţia IREX, despre biblioteci în care filmele pot fi vizionate datorită dotării cu computere, videoproiectoare şi conexiune la internet. A fost surprins de răspuns şi a felicitat acest program şi strădania bibliotecarilor de a educa încet încet tinerii în arta cinematografică, prezentându-le ecranizări ale cărţilor de succes.
Cu toate că publicul este educat pentru a viziona filme, nu este încă pregătit să guste filmele din Europa Centrală şi aici trebuie să lucrăm împreună cu publicaţiile de specialitate, canalele media, instituţiile de cultură, reţelele de socializare şi comunitatea.
Add comment